Algemene Voorwaarden en Privacy Policy
Als SB CleanPro zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van onze privacyverklaring vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via onderstaande contactgegevens:
SB CleanPro | BSS | Salim Bas
BE 0795.863.818
Bazelstraat 119
9150 Kruibeke
België
Tel.: +32 488 58 42 60
E-Mail: info@sbcleanpro.be
www.sbcleanpro.be
1. Toepasselijkheid
1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, leveringen en diensten van SB CleanPro (hierna “wij” of “ons”), met zetel te Bazelstraat 119, 9150 Kruibeke.
1.2. Door een overeenkomst met ons aan te gaan, aanvaardt de klant deze algemene voorwaarden. Afwijkingen zijn slechts geldig als deze schriftelijk zijn overeengekomen.
2. Diensten
2.1. SB CleanPro biedt reiniging van zonnepanelen, ramen, daken, gevels en andere buitenoppervlakken.
2.2. De aard, omvang en locatie van de werkzaamheden worden vooraf overeengekomen met de klant.
3. Offertes en Prijzen
3.1. Alle offertes zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld.
3.2. Prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders aangegeven.
3.3. Voor elke opdracht geldt een minimumprijs, afhankelijk van het type dienst. Deze prijs dekt onder andere verplaatsing, voorbereidingskosten, gebruik van professioneel materiaal en administratie.
3.4. Eventuele kortingen bij een eerste samenwerking of in het kader van een tijdelijke actie zijn eenmalig en geven geen recht op gelijkaardige kortingen bij toekomstige opdrachten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
3.5. De vermelde prijzen zijn geldig voor het jaar 2025.
3.6. De prijzen vermeld in de offerte zijn indicatief en gebaseerd op de gegevens die op het moment van aanvraag beschikbaar zijn. Indien bij uitvoering blijkt dat de werken afwijken van de oorspronkelijke inschatting, kan de prijs aangepast worden. In dat geval wordt de klant vooraf op de hoogte gebracht van de eventuele meerkost.
4. BTW-Tarieven
4.1. De diensten van SB CleanPro vallen onder de categorie schoonmaak- en onderhoudswerken en zijn in principe onderworpen aan het standaard btw-tarief van 21%, conform de geldende btw-wetgeving.
4.2. Voor bepaalde onderhoudswerken aan privéwoningen ouder dan 10 jaar kan een verlaagd btw-tarief van 6% toegepast worden. De voorwaarden zijn:
- De woning is meer dan 10 jaar geleden voor het eerst in gebruik genomen.
- De woning wordt hoofdzakelijk gebruikt als privéwoning.
- De uitgevoerde werken betreffen onderhoud, renovatie of herstelling van de woning.
- De klant is de eindgebruiker van de dienst.
4.3. Indien niet aan alle bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, is het standaard btw-tarief van 21% van toepassing. De klant is verantwoordelijk voor het correct en tijdig verstrekken van alle informatie. Indien foutieve info leidt tot een verkeerd tarief, kan SB CleanPro het verschil alsnog aanrekenen.
5. Verplaatsingskosten
5.1. In de minimumprijs is een verplaatsing van maximaal 15 km (heen en terug) inbegrepen.
5.2. Voor opdrachten buiten deze straal wordt €0,42 (excl. btw) per bijkomende kilometer (heen + terug) aangerekend, berekend via Google Maps vanuit de maatschappelijke zetel.
6. Uitvoering van de werken
6.1. De werkzaamheden worden uitgevoerd volgens afspraak en met professioneel materiaal.
6.2. De klant zorgt voor vrije toegang tot de werkplaats en, indien nodig, watertoevoer of elektriciteit.
6.3. Bij onvoorziene omstandigheden (zoals slecht weer of technische problemen) kan de afspraak verplaatst worden in overleg.
7. Betaling
7.1. Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden betaald, tenzij anders overeengekomen.
7.2. Bij laattijdige betaling behoudt SB CleanPro zich het recht voor om herinneringskosten en rente aan te rekenen.
8. Aansprakelijkheid
8.1. SB CleanPro is niet aansprakelijk voor schade door foutieve of onvolledige informatie van de klant.
8.2. SB CleanPro is enkel aansprakelijk voor directe schade veroorzaakt door grove fout of nalatigheid.
8.3. Schade moet binnen 48 uur na uitvoering gemeld worden.
9. Annulatie
9.1. Annulatie door de klant dient minstens 24 uur vooraf te gebeuren. Bij laattijdige annulatie kunnen kosten worden aangerekend.
9.2. SB CleanPro behoudt zich het recht voor om afspraken te verplaatsen bij overmacht of slechte weersomstandigheden.
10. Klachten
10.1. Klachten over uitgevoerde werken dienen binnen 5 werkdagen schriftelijk te worden gemeld.
10.2. Indien de klacht gegrond is, zal SB CleanPro kosteloos corrigeren of compenseren.
11. Toepasselijk recht
11.1. Op alle overeenkomsten is het Belgisch recht van toepassing.
11.2. Geschillen worden bij voorkeur minnelijk geregeld. Indien nodig worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechtbank van het arrondissement waar SB CleanPro gevestigd is.
Privacyverklaring
Informatie die we verzamelen
We kunnen op verschillende manieren informatie over u verzamelen. De informatie die we op de site kunnen verzamelen, omvat onder meer:
- Persoonlijke gegevens: zoals uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer die u vrijwillig aan ons verstrekt.
- Afgeleide gegevens: zoals IP-adres, browsertype, besturingssysteem, toegangstijden en bezochte pagina’s.
- Gegevens van Google Services: via Google Search Console en Google Analytics verzamelen we informatie over gebruikersgedrag.
Openbaarmaking van uw informatie
- Volgens de wet of ter bescherming van rechten: Bij juridische procedures of om rechten van anderen te beschermen.
- Derden-dienstverleners: Bijvoorbeeld voor hosting, e-maillevering, klantenservice en marketing.
Google Analytics
We gebruiken Google Analytics om te analyseren hoe bezoekers onze website gebruiken. Hierbij wordt geen persoonlijk identificeerbare informatie verzameld. We gebruiken deze gegevens alleen om onze site te verbeteren.
Gebruik van uw informatie
We gebruiken uw gegevens onder andere om:
- Onze diensten te leveren en onderhouden
- Onze website te verbeteren
- Uw ervaring te analyseren en optimaliseren
- Te communiceren (klantenservice, nieuwsbrieven, afspraken, enz.)
- Te voldoen aan wettelijke verplichtingen
Waarom SB CleanPro gegevens nodig heeft
Uw persoonsgegevens worden verwerkt voor onder andere:
- Telefonisch of schriftelijk contact
- Nieuwsbrieven en opvolgingsdocumenten
- Gebruik van een agendabeheersysteem
- Opmaak van medische dossiers (bv. foto’s, uitslagen)
Deze gegevens worden enkel gebruikt voor de doelen waarvoor ze verzameld zijn. Medische gegevens worden intern verwerkt en niet gedeeld met derden.
Delen met anderen
SB CleanPro deelt uw gegevens niet met derden.
Uw rechten
U heeft het recht op:
- Inzage, correctie of verwijdering van uw gegevens
- Beperking van verwerking of bezwaar tegen verwerking
- Overdracht van uw gegevens naar een andere partij
U kunt dit doen via uw klantenaccount of door een e-mail te sturen naar info@sbcleanpro.be.
Beveiliging
We nemen passende maatregelen zoals:
- Gebruikersnaam- en wachtwoordbeleid
- Pseudonimisering en versleuteling van persoonsgegevens
- Back-ups en technische incidentherstel
- Regelmatige evaluatie van onze beveiliging
Heeft u vermoedens van misbruik of vragen over de beveiliging, neem dan contact met ons op via info@sbcleanpro.be.
Bewaarperiode
Persoonsgegevens worden bewaard zolang als nodig is om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
Klachten
Neem bij klachten contact op met ons of dien een klacht in bij de Gegevensbeschermingsautoriteit:
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
commission@privacycommission.be
Wijzigingen & vragen
SB CleanPro behoudt zich het recht voor deze verklaring te wijzigen. Raadpleeg deze pagina regelmatig. Voor vragen: info@sbcleanpro.be.